Monday, May 10, 2010

MARI MEMASAK

2day as usual aku bgun kul 12 lbey!!masih lagi xcukup aku ganti tido aku kat USM..then ha otak bebal..then HALAMAK!ibu keje pg kot..aku kene masak neyhh...sat g xmsak kene CUCI TELINGA plak kang...even telinga aku da bersih...hahaaha...then dngan segera melngkh tok meMASAK!k tok pengetahuan kowang..aku boley n suka MEMASAK tp ko bg aku MENGEMAS!sumpah aku malas n kalu aku wat keje aken cincai jew dan ketidakikhlasan aku terserlah k.yg penting xley lah...so sapew calon LAKI aku..kene paham..jgn nak suh aku KEMAS jew memnjng k!(tp xbermakne aku xmengemas k)

da2 sudah lari tajuk da!2day aku masak MACRONI GORENG...melayu punye k...selalu order macroni cheese jew ken..ha kali neyh no cheese k!aku nak jdk chef tok kowng ah...

BAHAN2:
macroni(aku gune yg spiral nyer kali neyh)
ayam
daging kisar
udang/sotong(dua2 pon xpew)
sayur(carrot,kobis bunga,cellery)
cendawan
bebola sotong(sumpah law campur sedap!)
cili benggala kot(aku xthu nama die apew ah)
sos tiram & chicken stock(no salt k)

nak sedia neyh pon kelibut gak ahh.dah lah jap ag tyme ibu nak balik!

tumis ah segala mende...bwng putih,cili boh,ayam dagng udang sume...pndai2 kowang ah sampe bilew!yg pntg jgn hangus n well cooked k!

then campur sume sayur2 k!ha msak ken lah mereka...gaul2 ken lah k..

yg pentng cili neyh adew ye kwan2..tuh mende cili bengala ehh!!ntah lah...cili GEMOK aku pggl(men gedah jew)..law die xdew aku xken masak mac goreng neyhh...sebb die neyh lah peyedap dan bau die sume mabeles ah!

ha setel sume then masuk ken spiral tuh k..n plus sos tiram & chicken stock....agak2 k jgn terlebey suda...gaulken lah yew kawan2!!

da siap da....ha kami pon mkan lah!lapa weyhh dah lah xbweak1st!

MARILAH KAWAN2.
CUBEW LAH ANDA..
LAW XSADAP SALAH ANDA...
IBU CKP SEDAP JEW!

4 comments:

Aimy Yasmin said...

bagi aku rase. aku pena jadi judge iron chef tuh. hahaha

yayahidayah said...

hahahaah...ko jdk iron chef??memng xken betol lah aku asew enn!

Anonymous said...

weh aku tag ko masuk kontest.cepat masuk.heh

yayahidayah said...

erk contest mende weyh?